Listor.se
  • Hem
  • Kultur & Nöje
    • Film
    • TV
    • Musik
    • Kändisar
    • Litteratur
    • Konst
  • Sport
    • Fotboll
    • Ishockey
    • Övrig sport
  • Världen
    • Historia
    • Geografi
    • Platser & byggnader
    • Brott & straff
    • Politik
    • Sverige
  • Djur & Natur
  • Ekonomi
    • Personer & företag
    • Lån & finans
  • Livsstil
    • Mat & dryck
    • Resa
    • Fritid
    • Mode & design
    • Motor
    • Familj & bostad
    • Teknik
    • Spel & betting
  • Humor
  • Annonsera
Inga träffar
Se alla träffar
  • Hem
  • Kultur & Nöje
    • Film
    • TV
    • Musik
    • Kändisar
    • Litteratur
    • Konst
  • Sport
    • Fotboll
    • Ishockey
    • Övrig sport
  • Världen
    • Historia
    • Geografi
    • Platser & byggnader
    • Brott & straff
    • Politik
    • Sverige
  • Djur & Natur
  • Ekonomi
    • Personer & företag
    • Lån & finans
  • Livsstil
    • Mat & dryck
    • Resa
    • Fritid
    • Mode & design
    • Motor
    • Familj & bostad
    • Teknik
    • Spel & betting
  • Humor
  • Annonsera
Inga träffar
Se alla träffar
Listor.se
Inga träffar
Se alla träffar
Hem Livsstil

7 anledningar varför du bör sökmotoroptimera din hemsida

i Livsstil, Teknik
7 0
A A
0

Liknande Listor

3 tips - så skapar du en inspirerande arbetsmiljö i ditt företag

3 tips – så skapar du en inspirerande arbetsmiljö i ditt företag

4 fördelar med att spela på casino utan svensk licens

4 fördelar med att spela på casino utan svensk licens

Du har förmodligen redan hört det hundratals gånger – sökmotoroptimering är ett viktigt marknadsföringsverktyg, men vet du varför? Det enkla och korta svaret är – det gör din webbsajt mer synlig, vilket innebär att sajten får mer trafik och fler möjligheter att konvertera potentiella kunder till kunder.

Är du fortfarande inte helt övertygad? Här delar SEO-byrån Topdog med sig av sju anledningar varför du bör satsa på sökmotoroptimering!

7. Det organiska sökresultatet – webbsajtens primära trafikkälla 

Vi svenskar gör 50 – 70 miljoner sökningar i Google dagligen. Ungefär 10 procent av dessa sökningar görs av användare som har kreditkortet i handen och är redo att klicka hem en vara. Många av dessa sökningar är garanterat relevanta för dig och ditt företag. 

6. 97 procent av svenskarna söker efter information

I princip alla internetanvändare använder idag Google till att söka efter information, oavsett ålder, kön och yrke. Det finns dessutom inget som antyder att antalet sökningar kommer att minska i framtiden. Särskilt inte när sökmotorerna med hjälp av de teknologiska framstegen och röstsök alltmer integreras i vår vardag. Utnyttja svenskarnas informationstörst och skapa SEO-texter som svarar på deras frågor.

5. Användare har förtroende för det organiska sökresultatet

Sökmotoranvändare litar mer på sökmotorernas organiska sökresultat än Google Ads. Det innebär att konverteringsfrekvensen för sajter som syns i det organiska sökresultatet i genomsnitt är högre än för de som satsar på Pay Per Click-marknadsföring. Genom att synas i toppen för de sökord som användaren använder ökar webbplatsens förtroende.

4. Sökmotoroptimering är lönsamt

Genom att sökmotoroptimera din sajt behöver du inte betala för varje klick till din sajt som sökmotorn genererar. Det måste du däremot göra vid kontextuell annonsering och Adwords-kampanjer. 

3. Marknadsför dina produkter i rätt ögonblick

Med hjälp av sökmotoroptimering kan du marknadsföra dina produkter till människor i när de letar efter dem. Du behöver alltså inte avbryta användaren i det hen gör, utan du dyker upp när användaren behöver dig och din produkt. Du behöver dessutom inte bearbeta användaren på samma sätt som vid vanlig annonsering eftersom hen själv definierar sitt behov och letar sig fram till dig. Hos Topdog kan du läsa mer om sökmotoroptimering och hur du lyckas med ditt SEO-projekt.

2. Öka varumärkeskännedomen

Oavsett om användaren klickar sig vidare till din sajt eller inte ser hen din sajt i sökresultatet. När användaren har gjort en del sökningar och sett din sajt i flertalet av dem, kommer hen sannolikt att koppla samman ditt företag med de ämnen hen söker på – varumärkeskännedomen ökar. Det resulterar i att sannolikheten att användaren klickar sig in på din sajt i framtiden och köper din produkt ökar.

1. Lär känna marknaden och dina kunder

Med hjälp av SEO kan du även lära känna dina kunder och förstå hur och varför marknaden förändras. Den data som du samlar in i samband med att du förbättrar hemsidans SEO kan ge dig värdefulla signaler kring användarnas beteenden.

Dela5Twittra3Dela1
Prenumerera
Logga in
Meddela om
guest

guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

0 Kommentarer
Inline-feedback
Visa alla kommentarer

VI REKOMMENDERAR

5 anledningar till varför du alltid bör jämföra snabblån
Ekonomi

5 anledningar till varför du alltid bör jämföra snabblån

10 vanliga vidskepelser i samband med spel
Livsstil

10 vanliga vidskepelser i samband med spel

Topp-5 finansieringsalternativ för bilen
Ekonomi

Topp 5 finansieringsalternativ för bilen

Listor.se | Sveriges största listsajt

Vill du annonsera på Sveriges största listsajt? Läs mer här!

Stock images by Depositphotos

Conception and Development by FLWD DIGITAL

© Listor.se | 2023

Inga träffar
Se alla träffar
  • Hem
  • Kultur & Nöje
    • Film
    • TV
    • Musik
    • Kändisar
    • Litteratur
    • Konst
  • Sport
    • Fotboll
    • Ishockey
    • Övrig sport
  • Världen
    • Historia
    • Geografi
    • Platser & byggnader
    • Brott & straff
    • Politik
    • Sverige
  • Djur & Natur
  • Ekonomi
    • Personer & företag
    • Lån & finans
  • Livsstil
    • Mat & dryck
    • Resa
    • Fritid
    • Mode & design
    • Motor
    • Familj & bostad
    • Teknik
    • Spel & betting
  • Humor
  • Annonsera

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
wpDiscuz